Köpvillkor
Försäljningsvillkor
Genom att beställa från www.jarhns.se har du godkänt köpvillkoren som presenteras på denna sida.
Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Du”) gör en beställning via www.jarhns.se. Avtal ingås mellan dig och Demfam AB (“Järhns Sängar”, “vi”, “vår/vårt/våra” eller “oss”), org. nr: 559064-5627 . Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Järhns Sängar framgår på sajten. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via sajten.
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@jarhns.se
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Järhns Sängar bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Järhns Sängar har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Järhns Sängar måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
Priser
I samtliga priser ingår moms (25 %) inom Sverige. Vi har ingen minsta ordergräns utan du väljer själv hur många produkter du vill handla. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, lagerändringar och uppenbara skrivfel. Järhns Sängar kan ej hållas ansvarig för omständigheter vi ej råder över. Järhns Sängar reserverar sig för eventuella lagerändringar, bild- och skrivfel på sajten. Detta inkluderar fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt justeringar i pris eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Järhns Sängar förbehåller sig rätten att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så skall Järhns Sängar upplysa dig om detta och invänta ditt godkännande av det nya priset innan Järhns Sängar fortsätter med beställningen. All bildinformation på sajten skall uteslutande betraktas som illustrationer. Dessa illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.
Kampanjer & Erbjudande
Järhns Sängar kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Sajten som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Järhns Sängar i samband med kampanjen. Järhns Sängar förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på sajten gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.
Betalningsalternatv/betalningsvillkor
Järhns Sängar använder Klarna, Swish, faktura samt 24 månaders räntefritt genom Svea Ekonomi som betalningsmetod.
Frakt och leveranser
En fraktkostnad om 0 kr ink moms tillkommer vid leveranser inom Sverige. Ditt paket levereras normalt inom 14-30 dagar inom Sverige. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av utvald transportör till tomtgräns. Järhns Sängar ansvarar för transport till dig som kund. Du som kund och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. Utvalda transportbolag anlitas för transport av brev och paket och vi följer Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Är du under 18 år krävs godkännande av målsman för att genomföra ett köp.
Produktförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening i över 14 dagar.
Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@jarhns.se
Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 30 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Öppet köp i 14 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.
Reklamationer
Felet bör anmälas snarast efter att ha upptäckts. Att reklamera en vara inom två månader anses vara inom skälig tidsram för att upptäcka ett fabrikationsfel. Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer. Du måste kunna bevisa att varan är köpt hos jarhns.se och, i sådant fall, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@jarhns.se med kvitto och bild på felet.
Returer
För att skicka ett paket i retur till oss behöver produkten uppfylla följande kriterier:
– Produkten får inte vara använd
– Produkten ska vara i sitt ursprungliga skick, i sin originalförpackning.
– Etiketterna ska sitta kvar
Returfrakten bekostas och administreras av kunden och skickas till:
Järhns Sängar
Alfhemsvägen 84-0
231 95 Trelleborg
Vi rekommenderar att paketet returneras med spårbar frakt, kommer paketet bort på vägen får du inte tillbaka pengarna. Vi gör inte direkta byten på vårt lager. Skicka tillbaka produkten för återköp och lägg därefter en helt ny beställning på hemsidan. När vi mottagit och godkänt din retur så återbetalar vi dig för den första beställningen.
Återbetalningar
Återbetalning av summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Behandling av personuppgifter
Läs vår integritetspolicy
Ej mottaget paket
Om du inte mottagit ditt paket enligt överenskommelse med speditör lämnas varan vid tomtgräns eller utanför trappa på kundens eget ansvar. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e- postadress du angivit är korrekta. Avisering sker per telefon. Vid tillfälle där kund ej svarar skickas där ett mail för vidare process.
Force majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.